onsdag 13 juli 2016

Staketbygge klart


Och så var det klart. Det blev som jag planerat till utseendet och stabilt och rakt till konstruktionen. Ett bra bygge och som jag brukar säga; kan du inte göra det bra så ska du leja.

Tomaterna fick flytta till solsidan på framsidan.
Lite insynsskydd, men inte så mycket som spaljén egentligen erbjöd innan jag kapade den.
Otroligt nöjd med höjden på grindstolparna i förhållande till grinden.
Det ser lite ut som att grinden flyter i luften. Magic.
Brädan under grinden är endast till för att ingen liten ska fly. Ej fast.
Att anlägga rabatter är dock inte min styrka, men det ska ju göras, det med.
Inifrån tomten.

Wow.
Beslagen är från Millers. Får byta till längre, tror jag bestämt.
Den förlängda klinkan!

Älskar att skruvhuvudet är kvar.

Se tidigare inlägg om hur grannen hjälpte mig med att svetsa på skruven på pinnen HÄR.

Personlig touch.
Fästning mot huskroppen.
"Vilket rakt staket du har. Raaaaaakt."

Info om dimensioner för mina spjälor och spets hittar du HÄR.

Grindstolpe att ställa promenadtermosen på.

Priset för detta bygge landade på drygt 3.000:- Då har jag inte räknat med verktyg eller bensin, men allt virke, skruv, färdigproducerad grind, beslag, stolpskor och stolphattar. Spaljén är också exkluderad ur summan då jag fick den av en granne.

Husvakten.
Minne från Facebook idag 13 juli för exakt 2 år sedan, 2014. Bild på hur entrén såg ut då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar