måndag 19 februari 2018

Golv till nya garderoberna



I fredags lade jag ut en förfrågan i Tallis-gruppen på FB och frågade om någon hade ett eller flera paket klickgolv över. Ofta köper en ju mer än vad som behövs eftersom det är svårt att uppskatta spill.

En timma tog det innan en kvinna mailade och sa att hon hade tre oöppnade paket à 2,4 kvm som hon gärna skänkte.



De var från IKEA. Två paket var den mörkbruna och ett paket av den pärlvita.



Eftersom de är tänkta att ligga i de nya garderoberna så spelade det ingen större roll för mig hur de såg ut, bara de var fräscha. Win!

De bruna bestämde jag mig för att lägga i garderoberna på undervåningen (den under trappan är ju lite större och av den bruna fanns två paket).

Den pärlvita kommer jag lägga i de två nya garderoberna på övervåningen. Eventually. Some day.

Betonggolv. Visserligen Sveriges vackraste eftersom det är jag som gjutit det, men jag vill klä det för att få mysigare känsla.



I lördags morse jag jag ut en ny förfrågan i samma grupp på FB och frågade efter den ljuddämpande mattan, den gröna, som en lägger under golvet. Mindre än en timma tog det innan en annan mailade. Jag promenerade bort och hämtade cirka 3 kvm. Ja, jag kan inte annat än tro att Universum ville att jag skulle sätta igång med detta lilla projekt.

Måttar hörn.

Jag har aldrig lagt ett klickgolv innan och eftersom ytan var så liten bemödade jag mig inte att köpa distansklossar och så vidare. Jag tog det jag hade hemma för att lägga det.

Klart. Gick på ett nafs.

Socklar hade jag inga och jag vet inte hur viktigt jag tycker det är. Jag låter det ligga så här för nu för matchande sockellister finns inte kvar på IKEA ändå.

När grejerna är inställda igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar