fredag 10 mars 2017

Bänder parkett (bygga trappa)

Mycket effektivt redskap.

Det här med att bända upp parkett var en ganska bra syssla för en kvinna med PMS. Skämt åsido, för även om träning och motion är bra för dig under PMSen så är det ju det sista en har lust med :)


Cirka 50 minuter tog det att jobba bort alla parkettpinnar med den nya kofoten. Den funkade för övrigt alldeles prima för detta typ av jobb (se tidigare inlägg om betvivlan från skumt par när jag köpte den HÄR).


Jag tänkte egentligen inte början med furun, men jag var så nyfiken på vad som väntade under. Jag och Granne Mats (snickare, lagledare och engagerad inom facket) stod i höstas och dividerade kring hur lagren i golvet såg ut. Vår (troligtvis träffsäkra) gissning var:

  • Parkett
  • Furu
  • Reglar och sågspån
  • Furu
  • Innertak (med asbest)


Och absolut. Under furun flög sågspån ut. Snustorra!

Monsterspik, kallar jag dem.

Precis som jag trott så var varenda parkettpinne säkrad med en spik. Detsamma gäller furun. Här var det monsterspikar som satt i varenda planka i varenda regel.

And, yes. There were sågspån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar