söndag 25 september 2016

Köpt trappa via Blocket

Jag och min trappa.

Lördagssysslan denna helg var att köpa en trappa via Blocket! Den var isärplockad och uppmärkt så den gick in i min pappas v70. Himla bra bil, det där. Jag åkte till landsbygden utanför Västerås vilket faktiskt är en helt okej sträcka för att åka och köpa en trappa.


Rymligt.
Det viktiga är att lasta alla delar så att de "låser" sig i varandra när en ska ut på en 120-väg.

Trappan innan den plockades isär.

Jag kommer behöva fräscha upp henne lite. Slipa, betsa samt sätta dit sättsteg och matta så att mina små hundar vågar gå i trappan. Framför allt så ska den kapas i höjd så att den passar in i mitt hus.

Lägg till bildtext

För att över huvud taget kunna sätta igång med detta projekt måste jag göra iordning en massa annat. Så vi får se när trappan kommer upp. Jag tänker att ytskikt på golvet där trappan ska upp nere i källaren bör läggas och jag har inte bestämt mig hur jag vill ha det! Väggarna bör göras i ordning där också och så måste lite lampor och annan elektronik flyttas på. Det är väl egentligen det största kruxet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar