fredag 8 januari 2016

Konditorn & Bagarn i Hökis


Frukostfika i mysiga Hökarängen!

Jag och grannfrun Karin promenderade med våra pälsklingar och bebis till grannorten för att mysa inne på nya Konditorn och Bagaren. De huserar i samma lokaler som surdegsbageriet Lydecker & Boussard bodde i dit jag varit några gånger. Se tidigare inlägg HÄR från när jag precis flyttat till Enskede och bilderna på bloggen var ganska undermåliga. Inredningen är densamma, vilket är bra, men utbudet bredare. Det är mer än bröd utan nu finns snask och bakelser, hemmgjord musli, shiagröt och en massa mums! Karin sa att de också ahade "kafé-lunch" med pajer osv.


KB öppnade här i våras och är riktigt mysigt. Få platser dock, men det gör å andra sidan det närmare till samtal med främlingar vilket jag tycker känns mer naturligt i förorten. Vid vårt bord satte sig två 2-åringar och mumsade på en varsin squeezie. Ja, och deras päron också.


Små hundar är välkomna


Bebisar är också välkomna

Beppe tittar upp från golvet på sin lillebrolla

Ida som är med och driver stället


Stället var fullt en fredagsförmiddag som denna. Inte så många platser dock.

Testar shiagröt för första gången. Karins, gjord på kokosmjölk, var godare!

Vi tog det största frukostpaketet som låg på 119:- där vi fick kaffe med påtår, surdegsfralla, shiagröt (eller youghurt) och bulle.

Vi satt ett bra tag och promenerade sedan hem igen i den virvlande snön!


Betyg? Solklar 5/5 :) Hade det legat i Tallis hade jag gått oftare.

1 kommentar:

  1. Tack för en underbart start på fredagen👍😀

    SvaraRadera