lördag 12 september 2015

Fick sågspån

(Alice)

På hundpromenaden ser jag en (het) hantverkare komma körandes med ett släp fult med soppåsar. Flera av dem var fyllda med sågspån. Jag vinkade "stop" till honom och frågade om det var saker som skulle till tippen. Och visst var det så! Jag frågade om jag kunde få ett par påsar och jag hade väl fått alla om jag ville, men plats för 10 påsar sågspån à 160 liter är väl inget jag har plats för :)

Han var iaf superrar och körde hem två påsar till mig!


Och vad ska jag med sågspån till, undrar ni. Det är ju till min varmkompost som måste ha strö i sig. Annars blir det bara blöt gegga och inte fin jord.

Hur glad är jag? Superglad! Hantverkarkillen gjorde min dag.

Bra artikel om vad som kan användas som strö finns HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar